Scratch starter - programovanie pre deti
Jaroš Ľuboš

Vypredané
Kniha Scratch starter - programovanie pre deti
14,99 €
14,24 € Bežná cena knihy
Uvedená cena platí iba pre internetový obchod.

Scratch starter - programovanie pre deti
Jaroš Ľuboš

Vypredané

Vydavateľstvo: Check IT
Rok vydania: 2017 Jazyk: slovenský Počet strán: 171

V dnešnej dobe sú digitálne technológie súčasťou bežného života. Veľa povolaní sa bez nich už nezaobíde. Ľudia sú presvedčení, že ovládajú prácu s počítačom, lebo...

viac informácií o knihe nižšie Viac informácií o knihe...
dostupnosť v našich predajniach

Údaje o skladovej dostupnosti sú len orientačné a môžu sa v priebehu dňa meniť. Ceny v predajniach sa môžu líšiť od internetových cien. Skladové zásoby v našich predajniach neslúžia na vybavovanie internetových objednávok.

  • titul je skladom
  • posledné kusy
  • momentálne nedostupný
  • Banská Bystrica - OD Prior
  • Bratislava - Obchodná 62
  • Bratislava - OC Danubia
  • Bratislava - OC RETRO
  • Bratislava - Tesco EXTRA, Zlaté Piesky
  • Košice - Železničná stanica
  • Liptovský Mikuláš - OC Centrál
  • Martin - Ulica 29. augusta 5
  • Nitra - OD Prior
  • Partizánske - OD Prior
  • Piešťany - OD Prior
  • Považská Bystrica - OD Prior
  • Prievidza - OD Prior
  • Trenčín - OD Prior
  • Trenčín - OC Južanka
  • Trnava - OD Coop Jednota
  • Zvolen - OD Prior
  • Žiar nad Hronom - OD Prior

Vydavateľstvo:Check IT
Rok vydania:2017
Jazyk:slovenský

V dnešnej dobe sú digitálne technológie súčasťou bežného života. Veľa povolaní sa bez nich už nezaobíde. Ľudia sú presvedčení, že ovládajú prácu s počítačom, lebo vedia surfovať a vyhľadávať informácie na internete, písať práce, komunikovať na diaľku, prijímať emaily a hrať hry. To však ešte nemusí znamenať, že sme „digitálne gramotní“, keď nemáme dostatočné schopnosti, ako vytvoriť animáciu, simuláciu alebo vlastné hry. Môžeme to prirovnať k tvrdeniu: „Vieme čítať, no písať už nie.“ Technológie nám umožňujú sebarealizovať sa. Základnou schopnosťou ako im porozumieť je algoritmické a logické myslenie. Algoritmické myslenie je vytváranie postupov, ako riešiť dané problémy. Programovanie je efektívny spôsob, ako rozvíjať tieto schopnosti. S algoritmami sa stretávame aj v situáciách bežného života, napríklad pri návode na prípravu dobrého jedla, pri zmontovaní písacieho stola, pri návode na obsluhu spotrebičov alebo poskladaní modelu zo stavebnice. Prostredie Scratch je vy´borny´ nástroj pre deti, ktory´ rozvíja ich kreativitu. Umožňuje navrhnúť si vlastné postavičky, ktoré môžeme následne oživiť v animovanom filme. Vytvoriť simuláciu kreslenia geometricky´ch útvarov, naprogramovať vlastnú dvojrozmernú hru. To, čo vytvoríme, vieme šíriť na oficiálnej stránke, kde si môžeme pozrieť, ako fungujú diela iny´ch, komentovať ich alebo upraviť. Prostredie Scratch je voľne dostupné a lokalizované do obrovského množstva jazykov, vrátane slovenčiny. Práca v ňom je pomerne jednoduchá. Príkazy sú roztriedené do niekoľko farebne odlíšeny´ch kategórií. Programujeme tak, že si vyberieme príkaz a presunieme ho do scenára. Tu príkazy spájame do blokov. Taky´to spôsob ponúka široké spektrum možností ako experimentovať. Scratch zahŕňa rôzne koncepty programovania ako cyklus, podmienky, premenné alebo procedúry. Navyše je prostredie navrhnuté tak, aby v ňom nevznikali nespustiteľné kódy. Príkazy sa k sebe dajú pripojiť, iba vtedy, ak to má zmysel. Scratch spúšťa programy v reálnom čase a je možné ich upravovať aj za „behu“. Podstatná vy´hoda prostredia spočíva v tom, že je veľmi intuitívne a deti si naň ry´chlo zvyknú. Kniha vychádza zo skúseností z vyučovania programovania počas kurzov. Obsahuje prvú časť materiálov, ktoré sú venované zoznámením sa s prvkami programovania ako sú súradnice, podmienky alebo premenné. Postupny´m prechádzaním kapitol zistíte, ako tieto prvky spolupracujú, až sa dostanete k vytvoreniu vlastnej hry. Materiály sú navrhnuté taky´m spôsobom, aby dieťa vedelo samostatne prejsť celou knihou. Vy´stupom každej kapitoly je program. Učebny´ proces má podobu tutoriálu. Ten stavia na obrázkoch, ktoré čitateľa prevedú cely´m kódom. Obrázky sú obohatené vysvetľujúcim textom. Vysvetlené sú všetky diely potrebné pre vytvorenie vlastnej hry alebo animácie. V druhom pokračovaní tejto knihy sa budeme venovať už samotny´m hrám. Ku knihe je online podpora, kde nájdete materiály a obrázky potrebné k jednotlivy´m témam. O AUTOROVI Ľuboš Jaroš je absolventom učiteľstva matematiky v kombinácii s informatikou na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Venuje sa hlavne didaktike a programovaniu s deťmi a je aj lektorom rôznych zaujímavy´ch krúžkov programovania a táborov v Learn2Code. Prostredie Scratch je jeho obľúbeny´m nástrojom pri programovaní s deťmi. Už počas štúdia začal s doučovaním svojich spolužiakov a neskôr pokračoval navrhnutím softvéru pre deti, či tvorením učebny´ch materiálov. V súčasnosti sa podieľa na realizácii projektu KidsCodr, ktorého cieľom je tvorba koncepčny´ch vzdelávacích materiálov zamerany´ch na rozvoj algoritmického myslenia a základny´ch princípov programovania pre deti. Veľa svojho pracovného, ale aj voľného času venuje práci s deťmi, a preto sa rozhodol prispieť aj on svojimi znalosťami a vo veľkej miere pomohol zostaviť túto knihu.

Počet strán:171
Väzba:Paperback
Rozmer:165x235 mm
Hmotnosť:392 g
EAN :9788097267605
Katalógové číslo :1227297

Údaje o skladovej dostupnosti sú len orientačné a môžu sa v priebehu dňa meniť. Ceny v predajniach sa môžu líšiť od internetových cien. Skladové zásoby v našich predajniach neslúžia na vybavovanie internetových objednávok.

  • titul je skladom
  • posledné kusy
  • momentálne nedostupný
  • Banská Bystrica - OD Prior
  • Bratislava - Obchodná 62
  • Bratislava - OC Danubia
  • Bratislava - OC RETRO
  • Bratislava - Tesco EXTRA, Zlaté Piesky
  • Košice - Železničná stanica
  • Liptovský Mikuláš - OC Centrál
  • Martin - Ulica 29. augusta 5
  • Nitra - OD Prior
  • Partizánske - OD Prior
  • Piešťany - OD Prior
  • Považská Bystrica - OD Prior
  • Prievidza - OD Prior
  • Trenčín - OD Prior
  • Trenčín - OC Južanka
  • Trnava - OD Coop Jednota
  • Zvolen - OD Prior
  • Žiar nad Hronom - OD Prior
Obrovské zľavy na knihy Zľavy na knihy

Extra akcia len u nás

Kniha Päťdesiat slov pre sneh
13,90 €
1,50 €
delivery-truck
Objednajte si v pracovný deň
do 12:00 a knihu Vám doručíme
nasledujúci pracovný deň.

Päťdesiat slov pre sneh
Campbell Nancy

Na sklade

Jedinečná cesta za objavovaním snehu v rozmanitých kultúrach Sneh robí známe miesto cudzím, prepisuje realitu, na určitý čas zakrýva, odieva, očisťuje alebo...

Pridať do košíka Pridať do košíka
Kniha Rok u nás v lese
6,99 €
3,95 €
delivery-truck
Objednajte si v pracovný deň
do 12:00 a knihu Vám doručíme
nasledujúci pracovný deň.

Rok u nás v lese
autor neuvedený

Na sklade

Martin, Tomáš a Ema radi navštevujú svojho dedka. Dedko je hájnikom a stará sa o les. Spolu so psíkom Brokom a kocúrom Felixom býva v...

Pridať do košíka Pridať do košíka

Zákazníci, ktorí si kúpili tento titul si tiež kúpili

Kniha Adelinka a Čarovná pekáreň
16,90 €
13,35 €
Kniha Enigma
20,90 €
16,51 €

Enigma
RuNyx

Na sklade Pridať do košíka
Kniha Zabudni na mňa
19,90 €
15,72 €
Kniha Omyl, 2. vydanie (Off Campus 2)
16,90 €
13,35 €

Informácie o knihe

V dnešnej dobe sú digitálne technológie súčasťou bežného života. Veľa povolaní sa bez nich už nezaobíde. Ľudia sú presvedčení, že ovládajú prácu s počítačom, lebo vedia surfovať a vyhľadávať informácie na internete, písať práce, komunikovať na diaľku, prijímať emaily a hrať hry. To však ešte nemusí znamenať, že sme „digitálne gramotní“, keď nemáme dostatočné schopnosti, ako vytvoriť animáciu, simuláciu alebo vlastné hry. Môžeme to prirovnať k tvrdeniu: „Vieme čítať, no písať už nie.“ Technológie nám umožňujú sebarealizovať sa. Základnou schopnosťou ako im porozumieť je algoritmické a logické myslenie. Algoritmické myslenie je vytváranie postupov, ako riešiť dané problémy. Programovanie je efektívny spôsob, ako rozvíjať tieto schopnosti. S algoritmami sa stretávame aj v situáciách bežného života, napríklad pri návode na prípravu dobrého jedla, pri zmontovaní písacieho stola, pri návode na obsluhu spotrebičov alebo poskladaní modelu zo stavebnice. Prostredie Scratch je vy´borny´ nástroj pre deti, ktory´ rozvíja ich kreativitu. Umožňuje navrhnúť si vlastné postavičky, ktoré môžeme následne oživiť v animovanom filme. Vytvoriť simuláciu kreslenia geometricky´ch útvarov, naprogramovať vlastnú dvojrozmernú hru. To, čo vytvoríme, vieme šíriť na oficiálnej stránke, kde si môžeme pozrieť, ako fungujú diela iny´ch, komentovať ich alebo upraviť. Prostredie Scratch je voľne dostupné a lokalizované do obrovského množstva jazykov, vrátane slovenčiny. Práca v ňom je pomerne jednoduchá. Príkazy sú roztriedené do niekoľko farebne odlíšeny´ch kategórií. Programujeme tak, že si vyberieme príkaz a presunieme ho do scenára. Tu príkazy spájame do blokov. Taky´to spôsob ponúka široké spektrum možností ako experimentovať. Scratch zahŕňa rôzne koncepty programovania ako cyklus, podmienky, premenné alebo procedúry. Navyše je prostredie navrhnuté tak, aby v ňom nevznikali nespustiteľné kódy. Príkazy sa k sebe dajú pripojiť, iba vtedy, ak to má zmysel. Scratch spúšťa programy v reálnom čase a je možné ich upravovať aj za „behu“. Podstatná vy´hoda prostredia spočíva v tom, že je veľmi intuitívne a deti si naň ry´chlo zvyknú. Kniha vychádza zo skúseností z vyučovania programovania počas kurzov. Obsahuje prvú časť materiálov, ktoré sú venované zoznámením sa s prvkami programovania ako sú súradnice, podmienky alebo premenné. Postupny´m prechádzaním kapitol zistíte, ako tieto prvky spolupracujú, až sa dostanete k vytvoreniu vlastnej hry. Materiály sú navrhnuté taky´m spôsobom, aby dieťa vedelo samostatne prejsť celou knihou. Vy´stupom každej kapitoly je program. Učebny´ proces má podobu tutoriálu. Ten stavia na obrázkoch, ktoré čitateľa prevedú cely´m kódom. Obrázky sú obohatené vysvetľujúcim textom. Vysvetlené sú všetky diely potrebné pre vytvorenie vlastnej hry alebo animácie. V druhom pokračovaní tejto knihy sa budeme venovať už samotny´m hrám. Ku knihe je online podpora, kde nájdete materiály a obrázky potrebné k jednotlivy´m témam. O AUTOROVI Ľuboš Jaroš je absolventom učiteľstva matematiky v kombinácii s informatikou na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Venuje sa hlavne didaktike a programovaniu s deťmi a je aj lektorom rôznych zaujímavy´ch krúžkov programovania a táborov v Learn2Code. Prostredie Scratch je jeho obľúbeny´m nástrojom pri programovaní s deťmi. Už počas štúdia začal s doučovaním svojich spolužiakov a neskôr pokračoval navrhnutím softvéru pre deti, či tvorením učebny´ch materiálov. V súčasnosti sa podieľa na realizácii projektu KidsCodr, ktorého cieľom je tvorba koncepčny´ch vzdelávacích materiálov zamerany´ch na rozvoj algoritmického myslenia a základny´ch princípov programovania pre deti. Veľa svojho pracovného, ale aj voľného času venuje práci s deťmi, a preto sa rozhodol prispieť aj on svojimi znalosťami a vo veľkej miere pomohol zostaviť túto knihu.

EAN :9788097267605
Katalógové číslo:1227297
Rok vydania:2017
Jazyk:slovenský
Počet strán:171
Väzba:Paperback
Rozmer:165x235 mm
Hmotnosť:392 g

dostupnosť v našich predajniach

Údaje o skladovej dostupnosti sú len orientačné a môžu sa v priebehu dňa meniť. Ceny v predajniach sa môžu líšiť od internetových cien. Skladové zásoby v našich predajniach neslúžia na vybavovanie internetových objednávok.

  • titul je skladom
  • posledné kusy
  • momentálne nedostupný
  • Banská Bystrica - OD Prior
  • Bratislava - Obchodná 62
  • Bratislava - OC Danubia
  • Bratislava - OC RETRO
  • Bratislava - Tesco EXTRA, Zlaté Piesky
  • Košice - Železničná stanica
  • Liptovský Mikuláš - OC Centrál
  • Martin - Ulica 29. augusta 5
  • Nitra - OD Prior
  • Partizánske - OD Prior
  • Piešťany - OD Prior
  • Považská Bystrica - OD Prior
  • Prievidza - OD Prior
  • Trenčín - OD Prior
  • Trenčín - OC Južanka
  • Trnava - OD Coop Jednota
  • Zvolen - OD Prior
  • Žiar nad Hronom - OD Prior
Kniha Scratch starter - programovanie pre deti
14,99 €
14,24 € Odporúčaná cena knihy

Recenzie čitateľov

Napíšte recenziu a môžete vyhrať
Ako sa vám páčila kniha?
0.0 / 5
(0)